Generelle Avtalevilkår
1.0 Generelt
De her angitte vilkår regulerer forholdet mellom Kunden og Nordic Servers AS i forbindelse med kjøp/leie av tjenester fra Nordic Servers AS.
Avtalen er inngått når Kunden har avsendt en bestilling. Dette kan for eksempel skje via telefon, web, e-post, skriftlig eller muntlig.
2.0 Partene
Selger
Firmanavn: Nordic Servers AS
Kontaktadresse: Vestre Vadmyra 35, 5172 LODDEFJORD
Organisasjonsnummer: 934 397 673
Kunden er den person som foretar bestillingen.
3.0 Kontaktinfo
Selger formoder at vedkommende som oppføres som mottaker av e-post, samt at den/de som har passord til konto, også har rett til å forføye over produkter/tjenester. Retten formodes å omfatte endringer, sletting, flytting, kansellering eller andre disposisjoner som påvirker tjenestens omfang. Det forutsettes at Kunden har innført rutiner som ivaretar og sikrer korrekt behandling av rettighetene til produkter/tjenester og meddeler Selger om endringer i kontrollopplysninger.
Kunden plikter å oppdatere i kontrollpanel ved eierskapsforandringer, adresseforandringer, forandring i den e-posten som Kunden kan treffes på etc. Dersom Kunden ikke har tilgang til kontrollpanel, eller dersom dette ikke er mulig å gjøre for den aktuelle tjenesten, så plikter Kunden å melde forandringer i kontaktopplysninger til Selger. Kunden er selv ansvarlig for at den informasjonen som oppgis til Selger til enhver tid er riktig.
4.0 Betaling
Selger kan kreve betaling for tjenesten fra det tidspunktet bestillingen opprettes av Kunden.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som tjenesten leveres.
Kunden kan velge mellom å betale med Vipps, Stripe eller Paypal.
5.0 Levering
Levering er skjedd når Kunden, eller hans representant, har fått tilgang til tjenesten.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal Selger levere tjenesten til Kunden uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra Kunden. Tjenesten skal leveres hos Kunden med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
6.0 Oppsigelse
Ved oppsigelse eller flytting av tjenester er det Kunden's ansvar å hente alle data som er lagret hos Selger før utløp av Avtaleperioden. Ved oppsigelse av tjenester, vil alle Kunden's data bli slettet. Dette kan skje når Avtaleperioden utløper, eller når oppsigelsen er mottatt, eller i forbindelse med dato det er angitt at tjenestene skal avsluttes. Dersom Kunden sier opp på en ikke gyldig måte, er det opp til Selger om oppsigelsen aksepteres.
Selger forbeholder seg retten til å kunne si opp en avtale, eller til å la være å akseptere en bestilling.
Kunden går inn på sin kunde side og velger den tjenesten de ønsker å avslutte. Kunden velger om tjenesten skal avlusttes umiddelbart eller ved neste faktura dato. Ved oppsigelse vil alle faste betalinger avsluttes.
7.0 Mislighold
Dersom Kunden vesentlig misligholder hele eller deler av sine forpliktelser overfor Selger, har Selger rett til å heve eksisterende avtale(r) med umiddelbar virkning, hvoretter tjenestene avsluttes og data kan bli slettet uten varsel. Som vesentlig mislighold regnes blant annet betalingsmislighold utover 14 dager etter forfallsdato. Ved manglende betaling kan Selger nekte Kunden tilgang til tjenestene. Kunden bærer selv risikoen for det tilfelle at mislighold av en tjeneste påvirker funksjonalitet for en annen tjeneste. Ved mislighold vil Kunden's betalingsforpliktelser gjelde ut den hele påbegynte avtaleperiode.
8.0 Endringer
Selger forbeholder seg retten til å foreta oppdateringer og/eller oppgraderinger og tilpasninger av produkter og tjenester levert av Selger.
Selger forbeholder seg retten til uten varsel å foreta mindre endringer i prisene/vilkårene for bruk av produkter og tjenester og/eller innhold, omfang og leveransemåte av de produkter og tjenester som leveres. Selger forbeholder seg retten til uten varsel å prisjustere løpende avtaler i henhold til inflasjon, samt uten varsel å foreta mindre endringer i priser som følge av endrede markedsforhold. Eksempler på endrede markedsforhold er endring i valutakurser, endring i priser hos leverandører av domener, endring i priser på lisenser/programvare, endring i priser hos underleverandører med mer.
Vesentlige endringer i vilkårene skal meddeles til Kunden med minst 14 dagers varsel. Dette kan meddeles elektronisk, som for eksempel med e-post, eller å informere om endringer ved innlogging i kontrollpanel. Dersom Kunden i en slik situasjon ikke aksepterer endringene må Kunden si opp tjenestene innen 14 dager fra varsel ble formidlet. Dersom Kunden ikke har sagt opp tjenestene innen 14 dager fra varsel ble formidlet, regnes endringene som aksepterte av Kunden.
9.0 Sen betaling
Ved for sen betaling av faktura vil det legges på et forsinkelsesgebyr på 10 kroner dagen etter forfall. Dersom faktura har gått over forfall, vil tilhørende tjenester midlertidig sperres.
De aktuelle tjenestene vil automatisk gjenåpnes når hele faktura inkl. forsinkelsesgebyr er betalt.
Dersom ikke hele faktura betales innen rimelig tid (og senest 7 dager etter opprinnelig forfall), vil tilhørende tjenester slettes.
10.0 Angrerett
Dersom Kunden ikke har tatt tjenesten i bruk, dvs. ikke startet spillserveren, så har Kunden 14 dagers frist til å benytte seg av angrerettloven. Vi tilbyr også alle nye kunder 7 dagers åpent kjøp. Kunden kan når som helst (innenfor de 7 første dagene etter at produkts første faktura er betalt) gå bort i fra avtalen og kreve sitt fulle utlegg refundert. 7 Dagers åpent kjøp kan kun brukes én gang pr. kunde.
Dedikert IP, Modpack Instellasjon og Oppsett av Proxy anses som en skreddesyd tjeneste. Det er ingen angrerett på Dedikert IP, Modpack Instellasjon og Oppsett av Proxy etter at bestillingen er levert. Kunden forstår og aksepterer at han/hun gir avkall på angreretten i det øyeblikket Dedikert IP, Modpack Instellasjon og Oppsett av Proxy bestilles.
11.0 Mangel ved tjenesten - kundens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved tjeneste må Kunden innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi Selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kunden har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
Dersom tjenesten har en mangel og dette ikke skyldes Kunden eller forhold på Kunden's side, kan Kunden i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra Selger.
Reklamasjon til Selger bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kunden kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg Kunden's krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Selger urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kunden kan kreve et passende prisavslag dersom tjenesten ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for Kunden.
Heving
Dersom tjenesten ikke er rettet eller omlevert, kan Kunden også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
12.0 Konfliktløsning
Klager rettes til Selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan Kunden ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller
www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her:
https://ec.europa.eu/odr.
Avtalevilkår for Minecraft Server
1.1 Generelt
Denne avtalen regulerer forholdet mellom Selger og Kunden.
Forhold som ikke er spesifisert i denne avtalen omfattes av de generelle avtalevilkårene med tittelen "Generelle Avtalevilkår".
Ved eventuelle avvik mellom denne avtalen og de Generelle Avtalevilkårene, skal de spesifikke vilkårene i denne avtalen ha forrang.
2.1 Garanti om oppetid
Selger garanterer en oppetid på 99,99 % for infrastruktur som kontrollpanel og servere. Dersom denne oppetiden ikke oppfylles, har Kunden rett til én dags rabatt per time med nedetid.
Rabatt/erstatning kan maksimalt utgjøre én måneds gratis Minecraft-server.
Kunden må selv ta kontakt med Selger dersom oppetidsgarantien anses som ikke oppfylt.
Planlagt vedlikehold av servere og infrastruktur regnes ikke som nedetid i forbindelse med oppetidsgarantien.
3.1 Abonnement
Minecraft Server er en løpende abonnementstjeneste som faktureres forskuddsvis.
Dersom Kunden sier opp tjenesten etter at en ny faktureringsperiode er påbegynt, er Kunden forpliktet til å betale for hele den påbegynte faktureringsperioden.
Kundens betalingsmessige bindingstid tilsvarer den påbegynte faktureringsperioden.
4.1 Diverse
Kunden plikter å følge Minecraft EULA.
Minecraft Server er en tjeneste hvor Kunden har fullt ansvar for driften av sin server.
Kunden har administratortilgang og er selv ansvarlig for å overvåke kontrollpanel, filer og andre serverrelaterte innstillinger.
Dersom Kundens tjeneste forårsaker feil eller problemer som kan påvirke andre brukere, forbeholder Selger seg retten til å midlertidig stenge eller begrense Kundens tjeneste. Selger kan også instruere Kunden om å endre eller stanse bruk av programvare som skaper driftsproblemer.
Avtalevilkår for Spillservere
1.2 Generelt
Denne avtalen regulerer forholdet mellom Selger og Kunden.
Forhold som ikke er spesifisert i denne avtalen omfattes av de generelle avtalevilkårene med tittelen "Generelle Avtalevilkår".
Ved eventuelle avvik mellom denne avtalen og de Generelle Avtalevilkårene, skal de spesifikke vilkårene i denne avtalen ha forrang.
2.2 Garanti om oppetid
Selger garanterer en oppetid på 99,99 % for infrastruktur som kontrollpanel og servere. Dersom denne oppetiden ikke oppfylles, har Kunden rett til én dags rabatt per time med nedetid.
Rabatt/erstatning kan maksimalt utgjøre én måneds gratis spillserver.
Kunden må selv ta kontakt med Selger dersom oppetidsgarantien anses som ikke oppfylt.
Planlagt vedlikehold av servere og infrastruktur regnes ikke som nedetid i forbindelse med oppetidsgarantien.
3.2 Abonnement
Spillserver er en løpende abonnementstjeneste som faktureres forskuddsvis.
Dersom Kunden sier opp tjenesten etter at en ny faktureringsperiode er påbegynt, er Kunden forpliktet til å betale for hele den påbegynte faktureringsperioden.
Kundens betalingsmessige bindingstid tilsvarer den påbegynte faktureringsperioden.
4.2 Diverse
Kunden plikter å følge spillutgivers EULA og eventuelle relevante lisensavtaler for programvaren.
Spillserver er en tjeneste hvor Kunden har fullt ansvar for driften av sin server.
Kunden har administratortilgang og er selv ansvarlig for å overvåke kontrollpanel, filer og andre serverrelaterte innstillinger.
Dersom Kundens tjeneste forårsaker feil eller problemer som kan påvirke andre brukere, forbeholder Selger seg retten til å midlertidig stenge eller begrense Kundens tjeneste. Selger kan også instruere Kunden om å endre eller stanse bruk av programvare som skaper driftsproblemer.
Avtalevilkår for VPS Servere
1.3 Generelt
Denne avtalen regulerer forholdet mellom Selger og Kunden vedrørende VPS-servere. VPS-servere (Virtual Private Server) er virtuelle servere som leveres med dedikert ressurstilgang, men hvor den underliggende fysiske maskinvaren deles med andre kunder.
Forhold som ikke er spesifisert i denne avtalen omfattes av de generelle avtalevilkårene med tittelen "Generelle Avtalevilkår". Ved eventuelle avvik mellom denne avtalen og de Generelle Avtalevilkårene, skal de spesifikke vilkårene i denne avtalen ha forrang.
2.3 Ressursgaranti og Tilgjengelighet
Selger garanterer tilgang til den tildelte mengden ressurser (CPU, RAM, lagring og båndbredde) som spesifisert i kundens abonnement. VPS-servere er delt på underliggende maskinvare, og Selger kan ikke garantere at ressursene alltid vil være 100 % uavhengige av andre VPS-er på samme maskinvare.
Dersom den tildelte ressurskapasiteten ikke oppfylles som avtalt, har Kunden rett til kompensasjon, basert på en evaluering av nedetid eller ytelsesproblemer. Kompensasjonen kan være i form av rabatt eller forlengelse av abonnementet.
Planlagt vedlikehold på vertsmaskiner eller infrastruktur regnes ikke som nedetid.
3.3 Abonnement og Betaling
VPS-servere er en løpende abonnementstjeneste som faktureres forskuddsvis. Faktureringen skjer på månedlig basis, og Kunden er ansvarlig for å betale for hele den påbegynte faktureringsperioden, uavhengig av om tjenesten sies opp før perioden utløper.
VPS-abonnementet kan endres eller oppgraderes etter behov, men Kunden er forpliktet til å betale for hele den gjeldende perioden for eventuelle oppgraderte ressurser.
4.3 Kundens Ansvar og Bruk av VPS
Kunden er fullt ansvarlig for konfigurasjon, administrasjon og drift av sin VPS-server. Dette inkluderer installasjon av operativsystem, applikasjoner og sikkerhetsinnstillinger. Kunden har root- eller administratorrettigheter til serveren, og det er Kundens ansvar å sikre at serveren er konfigurert på en sikker og stabil måte.
Selger er ikke ansvarlig for feil som kan oppstå på grunn av dårlig konfigurasjon, programvarefeil eller manglende vedlikehold fra Kunden. Selger kan tilby støtte etter forespørsel, men det er ikke et krav fra Selger å tilby support utover grunnleggende tjenester.
5.3 Bruksrestriksjoner
Kunden skal ikke bruke VPS-serveren til ulovlig aktivitet, inkludert men ikke begrenset til hacking, distribusjon av skadelig programvare, eller brudd på tredjeparts rettigheter. Eventuell misbruk som kan påvirke serverens integritet, ytelse eller påvirke andre kunder, kan føre til midlertidig stenging av VPS-en.
Selger forbeholder seg retten til å overvåke bruk, og kan i tilfeller av brudd på avtalen midlertidig stenge VPS-en eller gi Kunden en advarsel om nødvendig endring.
6.3 Sikkerhet og Backup
Kunden er ansvarlig for å ta regelmessige sikkerhetskopier av dataene på sin VPS-server. Selger tilbyr ikke automatisk backup-tjeneste som en del av standard VPS-abonnementet, med mindre annet er spesifisert.
Kunden må også sørge for at serveren er oppdatert med de nyeste sikkerhetspatchene og programvareoppdateringene. Selger kan på forespørsel tilby ekstra sikkerhetstjenester eller backup-løsninger til en ekstra kostnad.
7.3 Tjenestebetingelser for VPS
Kunden er ansvarlig for å holde sine VPS-tjenester i samsvar med eventuelle lovgivning og regler som gjelder for det aktuelle landet eller regionen. Eventuelle brudd på lovgivning, regler eller vilkår som kan oppstå som følge av Kundens bruk av VPS-en, vil være Kundens ansvar.
Dersom Kundens VPS-server er i konflikt med tredjepartsrettigheter eller lovgivning, forbeholder Selger seg retten til å midlertidig stenge tjenesten inntil konflikten er løst.